מה זה SEO וכיצד זה יכול לקדם את העסק שלך?

(7 דק' קריאה) אם אי פעם יצא לך לנהל שיחה על שיטות ודרכים לשיווק דיגיטלי באינטרנט, רוב הסיכויים ששמעתם את המושג SEO ובעברית – קידום אורגני בגוגל. אנו מאמינים שיצא לכם לפגוש את המונח ובגלל זה אתם כאן, אבל מה שעוד יותר חשוב זה איך אתם זוקפים את הSEO עבור הצלחת האתר של העסק שלכם.  בכל אופן, האם אתם יודעים מה זה SEO קצת יותר לעומק? כיצד זה יכול לקדם את העסק שלך ומה התהליך אותו רצוי ליישם?

 

מה זה SEO?

SEO זה ראשי תיבות של Search Engine Optimization, כלומר אופטימיזציה לאתר העסק שלך עבור מנועי החיפוש של גוגל ושאר המנועים שיש כיום כגון Bing, YAHOO ועוד. קידום אורגני או קידום אתרים אורגני יכול ליצור תנועת קהל אל תוך האתר שלך וכל זה מתבצע ברמה האורגנית בשילוב של הליכים של הכרת "המותג" שלך לקהל הלקוחות הפוטנציאלי והגולשים בכלל. קידום אורגני מחזק את הנוכחות של האתר שלך באינטרנט בטווח הארוך ומסיר לחלוטין את התלותיות בקידום ממומן PPC. משמעות הדבר היא שככל שיותר אנשים ימצאו ויראו את האתר שלך לאחר חיפוש ביטוי מסויים בגוגל, כך גם התנועה של האתר יגדל וכתוצאה מכך הסיכוי שלך לספק את המוצר או השירות שאת/ה מציע/ה, מגיע לקהל רחב יותר של אנשים וקונים פוטינציאלים.

מיקום אתר חנויות וירטואליות בגוגל

 

החשיבות של SEO לקידום העסק שלך

בדף החיפוש של גוגל יש 10 תוצאות חיפוש אורגניים בסה"כ, בהן ניתן להופיע ולהחשף ולכן המטרה העיקרית של תהליך הקידום היא להביא את הביטויים שיש להם נפחי חיפוש חודשיים גבוהים יותר (גנרים) למקומות של הדפים הראשונים בגוגל. תשאלו את עצמכם, לאחר שהקלדתם ביטוי בשאילתת חיפוש בגוגל, כמה פעמים עברתם לעמוד השני, השלישי או העשירי של תוצאות החיפוש? כנראה שלעיתים נדירות מאוד, אם בכלל, מכיוון שהתוצאות המוצגות בדף הראשון כבר נותנות לך את המידע שביקשת – גוגל יודע בדיוק מה התוכן הרלוונטי עבורנו הגולשים באינטרנט, בודדים המקרים אשר לא תמצאו בגוגל את מה שאתם מחפשים.

הקלקה על מובייל

אין לכם עדיין אתר אינטרנט לעסק?

השאירו פרטים ונציגנו יחזור אליכם להסבר מסלול המבצע

 

להופיע בדף הראשון של תוצאות החיפוש

חשוב לנו לציין שכיום הגולשים הם לא "נהגים חדשים" יותר, אדם אשר מחפש מידע רלוונטי וערכי עבורו בגוגל, ב68% מהמקרים הוא יפנה לתוצאות האורגניות בגוגל מטעמי ניסיון של גלישה באינטרנט. כל שאר ערוצי השיווק מתחלקים בין מודעות:

  • קידום ממומן בגוגל – PPC
  • גוגל שופינג – Google Shoping
  • גוגל מיי ביזנס – GMB
  • גוגל Map
  • ועוד

תחשבו רגע על לקוח פוטנציאלי שמקליד נושא שקשור למה שהעסק שלך יכול להציע ולספק, ניתן להסיק – רצוי שהאתר שלכם יופיע בדף הראשון של תוצאות החיפוש והכותרת אמורה להיות מספיק משכנעת כדי שימיר את הגולש מגוגל אל תוך האתר שלכם. אם אתה לא מופיע בעשרת המקומות הראשונים כנראה שהמתחרה שלך זכה בלקוח חדש, ובמילים אחרות אתם איבדתם לקוח פוטנציאלי ופספסתם הזדמנות לקהל חדש.

מה זה SEO

 

קידום אתרים אורגני SEO

קידום אתרים נותן לך ולעסק שלך את הכוח להיות התשובה לשאלה של הלקוחות הפוטנציאליים במנועי חיפוש של גוגל. זוהי החשיבות הגדולה ביותר של קידום אתרים אורגני SEO. בנוסף לנוכחות והגברת התנועה באתר, SEO תורם גם לאמון במותג, מה שבסופו של דבר מוביל לגולשים חוזרים באתר וזה פרמטר שגוגל בהחלט סופר אותו ורושם עוד "כוכבית" לטובת האתר.

לשאלה מדוע קידום אתרים חשוב לעסקים, התשובה היא די פשוטה: קידום אתרים לא רק מושך לקוחות פוטנציאליים חדשים, אלא גם מאפשר לך לחזק ולהעמיק את הקשר של העסק שלך עם הלקוחות הקיימים לאור האמון שנוצר ביניכם, זה מתחיל בחוזק המיקומים של האתר שלכם בגוגל, לאחר מכן חוויית המשתמש של הגולש, ליד תקין מהאתר ואז זה מגיע לידיים שלכם, השירות תכלס אמור להיות שותף ובאיכות גבוהה.

 

איך תהליך SEO עובד?

קידום אתרים הוא תהליך מורכב הכולל בתוכו מספר דברים. חשוב לציין שבמקרה של קידום אתרים אורגני גם הכמות וגם האיכות חשובה. ככל שהאתר שלך יהיה טוב בחזית וגם "מאחורי הקלעים", כך תקבל תנועה גדולה יותר באתר ודירוג טוב יותר במנועי החיפוש. כדי לקבל תוצאות טובות מקידום אתרים צריך לקחת בחשבון תהליכי יישום כמו:

  • הטמעת מילות מפתח אותם תרצו לקדם
  • בניית קישורים חיצוניים לחיזוק דומיין האתר ועמודי מטרה
  • יצירת תוכן רלוונטי לגולשים שלכם – גם באתרי eCommerce

google-com

 

מילות מפתח

למילים יש כוח, ולמילות מפתח מסוימות יש את העוצמה לשלוט ולקבוע את הדירוג של האתר שלך באינטרנט. מילות מפתח זה מושג חשוב מאוד שמשתמשים בו עבור קידום אתרים אורגני והן יכולות להיות מילים בודדות או משפטים וביטויים שאנשים משתמשים כדי למצוא את מה שהם מחפשים בגוגל. יש צורך במחקר מילים כדי להבין מה הן מילות המפתח הרלוונטיות עבור האתר שלכם, ורק לאחר מכן להכניס אותן בצורה שיטתית בתוכן של האתר.

מילות מפתח הן אחת הסיבות שאתה צריך קידום אתרים עבור העסק שלך, לדעת ליישם הליכי קידום דורש לפחות 3 – 4 שנות ניסיון של עבודה מתמדת בתחום הדיגיטל וקידום SEO בפרט. לקוחות פוטנציאליים ישתמשו במילים או ביטויים כדי למצוא את מה שהם מחפשים במנועי החיפוש בגוגל והאתר שלכם אמור להיות שם – נוכח.. אם התוכן שנמצא באתר שלך מכיל את אותן המילים או הביטוים שהלקוחות מחפשים בגוגל, גוגל יתחיל לדרג את הדפים של האתר שלכם גבוהה יותר ואתם תגדילו את הכניסות באתר. ברגע שאתם נותנים ערך רלוונטי ואת התשובות לשאלות של הגולשים על ידי שימוש ב"ביטוי זהב" – גוגל יתחיל להעריך את זה והתוצאות יהיו בהתאם.

העסק שלך זקוק לנוכחות ב Google?

חבילות פרסום שתזניק אתכם לקדמת הבמה >>

 

בניית קישורים

בניית קישורים זה תהליך חיבור והוספת קישורים (לינקים) לאתר של העסק שלכם. יש משמעות רבה מי מקשר לאתר שלכם! המקשרים לאתרים אמורים להיות אמינים ואיכותיים עם ותק ולא אתרי ספאם למיניהם ותאמינו לנו –  שגוגל מכיר את כולם.

 

קישורים זה כמו המלצות בין חברים

האתר שאתם מקשרים אותו (או להיפך – האתר שמקשר אליכם) אומר לגולשים שלכם שאתם צריכים לבדוק גם מה שקורה פה בלינק שמחובר לביטוי במאמר, גם ברמה הטכנית מתבצעת סריקה של זחלני הגוגל וברגע שהם מזהים לינק dofollow הם נכנסים ללינק הזה ועוברים אל היעד שהוא במקרה אחד הדפים אותו אתם מעוניינים לקדם.

backlinks

בניית פרופיל קישורים

בניית קישורים צריכה להיות משימה שמתבצעת בצורה אסטרטגית כדי שהתוכן שלכם לא יאבד בעולם האינטרנט האינסופי. לטענת גוגל איכות התוכן ואיכות הקישורים משפיעה בצורה משמעותית על דירוג האתרים ואיפיון הקישורים, כך שלפני שמחליטים לחבר יש לבדוק וזה הליך מומלץ. ניתן למצוא ברשת לא מעט אתרים זדוניים שמציעים להעלות מאמרים בחינם, אנו פחות ממליצים על כך מכיוון שברוב המקרים זה אתר זדוני והקישור הוא nofollow, משמע שהזחלנים של גוגל אינם מגיעים לאתר שלכם ולא נותנים את "הג'וס" ("הכח" אותו אמור לקבל העמוד שלכם באתר).

 

יצירת תוכן

התוכן זה המקום שבו ה-SEO באמת בא לידי שימוש והוא מאפשר לך ליצור "עניין" בזמן הקריאה של הלקוחות והגולשים אשר נמצאים כרגע באתר. שימוש נכון במילות מפתח ויצירת תוכן איכותי עוזרים לכם לבנות אמון, מעורבות וסמכות לאתר שלך – "תוכן הוא המלך" ועם זה כולם מסכימים.

תוכן יכול להיות כל דבר שקהל הגולשים יכול לראות או לשמוע כמו:

  • בלוגים
  • טקסטים ומאמרים
  • סרטונים
  • פוסטים ברשתות החברתיות
  • תמונות
  • ועוד

 

התוכן מניע קידום אתרים בעזרת יצירת קשר ישיר עם הגולשים הקימים ועל הדרך הפוסט גם נותן ערך מוסף, אתם תזכו בזה שאותם הגולשים יחזרו אליכם שוב ושוב.  התוכן למעשה מציג ומראה לקהל שלך מי אתה ומה אתה מציע להם אך לא רק, תוכן איכותי יכול להשפיע בצורה ישירה על החלטות הגולש ובסופו של עניין זו המטרה העיקרית – לגרום לגולש להשתמש בשירותים שלך.

אסיפת צוות SEO

ecommerce-online
בניית חנות וירטואלית

בעידן הדיגיטלי יותר ויותר עסקאות עוברות לאינטרנט, ובהתאמה בעלי עסקים מרחיבים את נתיבי המכירה שלהם לפלטפורמה זו. כמובן, מכירות פרונטליות וטלפוניות עוד מתקיימות ולא

קרא עוד »

מעונינים לעבור לבית העסק?

שירותי קידום אתרים בגוגל מנבחרת INTERBUZZ הבית לעסקים בישראל