קידום אורגני בגוגל

אם כמו רבים אחרים אתם חיים באינטרנט, וודאי יצא לכם לתהות מה גורם לכך שאתרים מסוימים מקבלים חשיפה רבה ועולים במקומות ראשונים בתוצאות החיפוש בגוגל, בעוד אחרים מתקשים להתרומם מעבר לעמוד 3 בחיפוש – שכידוע אף גולש לא מגיע לשם. אם יש לכם אתר אינטרנט ואתם מעוניינים לשפר את החשיפה שלו, להגביר את התנועה בו ולשפר את הדירוג שלו בגוגל הגעתם למקום הנכון – כל המטרות האלה קשורות למושג "קידום אורגני בגוגל".

מעונין\נת לקבל שירותי קידום בגוגל לאתר שלך?

קודם כל, מה זה קידום אורגני בגוגל?

משמעותו של המונח "קידום אורגני" הוא פעולות שנועדו לשפר את דירוג האתר בגוגל – כלומר, להעלות אותו ככל האפשר ברשימות התוצאות בגוגל. מנועי חיפוש, ובראשם מנוע החיפוש של גוגל הם למעשה אלגוריתמים שעוברים על כמות אדירה של אתרי אינטרנט לאחר שאילתת חיפוש של הגולש, והאתרים שנמצאו המתאימים ביותר לאלגוריתם הם אלה שעולים ראשונים. לתפיסה של מקומות ראשונים בתוצאות חיפוש בגוגל ישנה ערך רב, שכן רוב הגולשים סורקים את התוצאות הראשונות ולא ממשיכים מעבר לעמוד התוצאות הראשון.

מסיבה זו, חשוב לבצע פעולות שישפרו את דירוג האתר שלכם בגוגל. חברות לקידום אתרים כגון InterBuzz מתמחות בקידום אורגני ומכירות את הדרכים היעילות ביותר להביא את האתר שלכם לראש הדף. אז איך עושים את זה?

מה משפיע על קידום אורגני של האתר?

  • תוכן: התוכן חשוב בשני מישורים: המישור הראשון הוא שחשוב שהתוכן יכיל מילות חיפוש פופולאריות ורלוונטיות, דבר שגורם לגוגל לזהות את האתר כאתר רלוונטי ולהקפיץ אותו בחיפוש. המישור השני הוא שכאשר האתר מכיל תוכן איכותי ורלוונטי, גולש שנכנס אליו נשאר בו פרק זמן ממושך, וגוגל מזהה אם גולש באמת קורא את התוכן באתר ונשאר בו או אם רק העיף מבט וישר עבר הלאה. כשגוגל מזהה תוכן רלוונטי, הוא מקפיץ את האתר בתוצאות החיפוש.
  • קישורים: כשקישור לאתר שלכם מתפרסם באתר אחר, האלגוריתם של גוגל רואה את זה כהמלצה, דבר שמשפיע על הדירוג של האתר בגוגל. מסיבה זו קיימת תעשייה ענפה של קניית קישורים, כאשר בעלי אתרים משלמים לאתרים אחרים כדי שיפרסמו אותם. עם זאת, הקישורים משתנים באיכותם, ולכן מומלץ להיעזר בחברה מקצועית לקידום אתרים בקניית קישורים.

חוויית משתמש: חווית המשתמש משפיעה על הנכונות של הגולשים להישאר באתר ולהמשיך לגלוש בו. גוגל מזהה זאת ונותנת לאתר בוסט בחיפוש.

מה ההבדל בין קידום אורגני בגוגל לבין פרסום ממומן בגוגל?

אם יצא לכם לשמוע גם על המונח פרסום ממומן בגוגל ולהתבלבל עם קידום אורגני, נחדד את ההבדל:

פרסום ממומן בגוגל:

הוא תשלום לגוגל על מנת שיציגו מודעות מהאתר שלכם, כאשר התשלום הוא בשיטת מכרז על מילות מפתח ומשקלל את הנכונות שלכם לשלם עבור כל כניסה למודעה שלכם וכן את הרלוונטיות של המודעה שלכם. לצד פרסום ממומן בגוגל תראו סימון "מודעה".

בקידום אורגני בגוגל:

אתם לא משלמים לגוגל, אלא נוקטים פעולות שיעלו את האתר שלכם בתוצאות החיפוש, והאתר שלכם לא מסומן כמודעה.

במה עדיף להשקיע, בפרסום ממומן בגוגל או בקידום אורגני בגוגל?

בסופו של דבר התקציב מוגבל, ולא תמיד אפשר להשקיע גם בקידום ממומן וגם בקידום אורגני. אז במה עדיף לבחור?

כמו בהרבה דברים בחיים, התשובה משתנה לפי הצרכים וההעדפות שלכם. נעבור על מספר נקודות שעשויות לעזור לכם לבחור את האפשרות הטובה מבין השתיים:

  • תשלום לגוגל: כאמור, פרסום ממומן מצריך תשלום לגוגל לעומת קידום אורגני שלא מצריך זאת (אם כי קידום אורגני יעיל לעיתים יצריך תשלום למקדם אתרים). בפרסום ממומן עליכם לשלם לגוגל על כל הקלקה, גם כזו שלא באמת הכניסה לכם כסף. בקידום אורגני זה לא המצב.
  • טווח ארוך לעומת טווח קצר: פרסום ממומן מביא תוצאות תוך זמן קצר, כל עוד אתם מוכנים לשלם מספיק והמודעה שלכם רלוונטית. לעומת זאת בקידום אורגני יכול לקחת כמה חודשים עד שהאתר שלכם יגיע לראש הדף.
  • תדמית: דירוג גבוהה בגוגל נתפס תדמיתית טוב יותר מפרסום ממומן. אתרים שתופסים את ראש דף התוצאות בגוגל נתפסים כאתרים רציניים שקיבלו חותמת אמינות מההמונים. לעומת זאת, פרסום ממומן לא נהנה מההילה הזו.

קידום אורגני בגוגל עם תוצאות - לקבלת הצעת מחיר: