כתיבת תוכן

אתר האינטרנט שלכם הוא תעודת הזהות שלכם, של העסק שלכם או כל מטרה לשמה האתר הוקם. כמו שחלון ראווה של חנות מאפשר לתת מבט מהיר ועוזר להחליט אם להיכנס לחנות או לא, כך האתר שלכם מאפשר לגולשים להחליט אם מה שאתם מוכרים מוצא חן בעיניהם או לא, בין אם מדובר באמת בסחורה שאתם מוכרים, קמפיין פוליטי או דרך חיים.

ישנם דרכים רבים ההופכים את אתר האינטרנט שלכם לאטרקטיבי המושך אליו גולשים, ואחד החשובים בהם הוא התוכן באתר. מסיבה זו חשוב מאוד להשקיע בכתיבת תוכן איכותי לאתר שיקפיץ את הטראפיק בו וייקח את האתר כמה רמות קדימה – אם התוכן באתר שלכם יהיה לא ברור ולא מעניין, לאתר שלכם יהיה קשה מאוד להתרומם.

מהם העקרונות הבסיסיים לכתיבת תוכן איכותי?

  • העזרו בכותב תוכן מקצועי: אם אתם לא מנוסים בכתיבת תוכן, מומלץ מאוד להיעזר בשירותיו של כותב תוכן מנוסה שיודע להעביר את התוכן בצורה מעניינת ולא רק דיווחית. חברות כגון InterBuzz המתמחות בקידום אתרים יסייעו לכם בכתיבת תוכן איכותי לאתר האינטרנט שלכם ויעשו את ההבדל בין טוב למצוין.
  • תוכן מוכוון מנועי חיפוש: כשגולשים מחפשים דבר מה בגוגל, בדרך כלל מקלידים בשורת החיפוש מילות מפתח בודדות. אתם צריכים לוודא שמילות המפתח הרלוונטיות לנושא של האתר שלכם יופיעו בתוכן האתר על מנת שהוא יופיע בחיפוש. עם זאת, כדאי לשים לב לא לדחוס סתם מילות חיפוש שמשוות לתוכן שלכם מראה לא טבעי ומתאמץ: הטקסט שלכם צריך להיות מעניין כדי שגולשים יישארו לקרוא, ולתוכו הכניסו בטבעיות ואלגנטיות את מילות החיפוש הרלוונטיות.
  • תוכן המותאם לקריאה באינטרנט: רוב האנשים לא מתעמקים בקריאת התוכן באינטרנט, אלא סורקים במהירות את הכותרות ותתי הכותרות. לכן חלקו את התוכן שלכם לכותרות ותתי כותרות והדגישו מידע חשוב, וכך תוודאו שהגולשים יקלטו את המסרים שלכם.
  • טקסט מוכוון מסר: התוכן באתר שלכם לא נמצא שם בלי סיבה – הוא נועד כדי למשוך לקוחות פוטנציאליים. לכן כל מילה שכתובה באתר שלכם צריכה להעביר את המסר שהעסק שלכם הוא הטוב בתחומו, ושכדאי לגולשים להפוך ללקוחות. 
  • הימנעו משגיאות כתיב ותחביר: לא כל גולש באתר שלכם הוא מורה ללשון, אבל טקסט בהיר, רהוט וללא שגיאות יוצר תדמית רצינית ואינטליגנטית בעוד תוכן המלא בשגיאות כתיב ותחביר יוצר את הרושם ההפוך.

מהי כתיבה שיווקית?

כל אתר אינטרנט משווק דבר מסוים. בין אם הוא מוכר מוצרים פיזיים, מחלק בחינם עצות לחיים או דוחף מסרים פוליטיים – בסופו של דבר יש סיבה שאדם השקיע והעלה אתר לאינטרנט. מסיבה זו צריך כתיבת תוכן איכותית היא גם כתיבה שיווקית. אז במה מדובר בעצם?

כתיבה שיווקית היא כתיבה אודות עסק או חברה המשכנעת את הקורא באיכותו של המוצר הנמכר ובכדאיות הרכישה של המוצר או השירות. כתיבה שיווקית ברמה גבוהה תגרום לגולש להישאר בדף האינטרנט או בפרופיל שלכם ברשתות החברתיות ולהתעניין במה שאתם מוכרים ובסופו של דבר גם לקנות את המוצר. כותבי תוכן שיווקי מוצלחים יודעים איך עובד הראש של הצרכן ומומחים בכתיבת התוכן שיתפוס לו את העין וישכנע אותו.

מה הסוד לכתיבה שיווקית טובה?

  • הכירו את קהל היעד: הכינו פרופיל של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם, וחשבו טוב מהו התוכן שידבר אליהם ישירות. עליכם למצוא את "נקודות התורפה" שלהם, שלחיצה קלה של התוכן שלכם עליהם תניע אותם לפעולה ותהפוך אותם ללקוחות.
  • קצרו במילים: כתיבה שיווקית צריכה להיות קצרה, ברורה וממוקדת. גולשים באינטרנט לא מתעמקים בקריאה, ועליכם לוודא שניתן לעבור על התוכן שלכם בזמן קצר ולהבין אותו – שזה תנאי חשוב לכך שהוא יניע את הקורא לפעולה.
  • עניינו את הלקוח: חשבו טוב מה יעניין את הלקוח הפוטנציאלי שלכם, והקפידו שכתיבת התוכן לא תהיה משעממת או מעייפת. בסופו של דבר המטרה שלכם היא להתגבר על הנטייה הטבעית של הגולש לדפדף הלאה, והדרך לעשות זאת היא עם תוכן מעניין.
  • כתיבה מונחית צרכים: המוצר שאתם מוכרים חייב לענות על צורך כלשהו, והצורך הזה צריך לעבור לקורא. מצאו את הצורך עליו עונה המוצר שלכם ונסחו אותו בבהירות כך שיכיל מילות מפתח שיעלו את האתר שלכם בחיפוש.