הקמת חנות אינטרנט

אם אתם בעלי עסק המעוניינים להרחיב את אפיקי ההכנסות העסקיות שלכם, אחת הדרכים לעשות זאת היא למכור את המוצר שלכם באינטרנט. מכירות פרונטאליות וטלפוניות הן קונספטים שעדיין קיימים ובענפים רבים לא נראה שייעלמו בקרוב, אך הסתמכות עליהם בלבד שייכת לעבר. בזמן שיותר ויותר אנשים עושים קניות דרך האינטרנט וצורכים שירותים ברשת, הקמת חנות אינטרנט עבור העסק שלכם היא כמעט הכרח.

אם הקמת חנות אינטרנט נשמעת לכם כעניין מאתגר ומפחיד, תשמחו לדעת שבסיוע של חברות לקידום אתרים כגון InterBuzz תוכלו להקים מאפס חנות אינטרנט עבור העסק שלכם די בפשטות, ולפתוח אפיק הכנסה נוסף עבור העסק שלכם.

מה זה בדיוק חנות אינטרנט, ואיך זה עובד?

כפי שבחנות פיזית ורגילה לקוחות נכנסים אליה, עוברים בין המדפים, בוחרים מוצרים ולבסוף ניגשים לקופה ומשלמים – כך בדיוק הדבר מתנהל בחנות וירטואלית, רק שמן הסתם היא מתקיימת במרחב וירטואלי ולא פיזי – האינטרנט. 

החנות היא למעשה אתר אינטרנט המציע מוצרים שונים, שלקוחות יכולים להוסיף לסל הקניות שלהם. כשהלקוח מחליט שהוא סיים את הקנייה, הוא "ניגש לקופה" ומשלם על המוצרים שנמצאים בסל הקניות שלו בדרכי התשלום הזמינים באתר שלכם, בוחר שיטת משלוח או איסוף, מקבל אישור הזמנה וחשבונית למייל והופה, נכנס כסף לעסק שלכם. 

אחרי השלב הזה מגיע התור שלכם לנהל את ההזמנה. אתם בודקים בכל הזמנה מה הלקוח הזמין ובאיזו שיטת משלוח או איסוף הוא בחר, ואם הוא בחר בשיטת משלוח שולחים לו בדואר או בשירות שליחויות פרטי וכמובן דואגים לעקוב אחרי החבילה בעזרת מספר המעקב שתקבלו משירות השילוח. בעזרת מספר המעקב המערכת תדע לעדכן את הלקוח במצב החבילה שלו.

מה נדרש מהעסק על מנת להקים ולנהל חנות וירטואלית?

חנות וירטואלית היא עסק לכל דבר ודורשת השקעת זמן ומשאבים בהתאמה. עם זאת, ההשקעה הכספית נמוכה בהרבה מהקמת חנות פיזית, כמובן בהתאם לדרישות ולצרכים שלכם. אז מה נדרש מכם כבעלי חנות וירטואלית?

  • תוכן: יצירת תוכן איכותי לאתר זה האל"ף-בי"ת. כפי שבחנות פיזית ישנם מוכרים שתפקידם לשכנע את הלקוחות לקנות, כך חנות וירטואלית צריכה להכיל תוכן שישכנע את הגולשים לקנות את המוצרים בחנות. עליכם ליצור תוכן שמתאר כל מוצר באופן שישכנע את הגולשים לקנותו, יחד עם תמונות מחמיאות ואולי גם וידאו. ניתן גם לתת מקום לחוות דעת של גולשים – לשיקול דעתכם. בנוסף, רצוי שהתוכן יכיל מילות מפתח שישדרגו את דירוג האתר שלכם בגוגל.
  • גרפיקה: רצוי שלחנות שלכם תהיה שפה עיצובית עקבית לכל דפי החנות ושתתאים ללוגו העסק שלכם. השפה העיצובית משקפת את אופי העסק, וכפי שלמשל במסעדה חשוב לנו כסועדים שהיא תהיה נעימה לישיבה ויפה, כך חשוב שחנות וירטואלית תהיה מעוצבת באופן מושך שמעודד את הגולשים להישאר. השפה העיצובית יכולה להיות קונסיסטנטית גם לעמודים שלכם ברשתות החברתיות ואף לחנות הפיזית שלכם אם יש לכם כזו. מומלץ להיעזר בשירותיו של גרפיקאי מקצועי לשם כך, או לחילופין בשירותיה של חברה לקידום אתרים המציעה שירותים כאלה.
  • קביעת שיטת תשלום: שתי שיטות התשלום הנפוצות בחנויות וירטואליות הן אשראי ופייפאל. כדי להציע תשלום באשראי תצטרכו ליצור קשר עם חברת האשראי שלכם ולדווח על רצונכם לסלוק אונליין. בנוסף, תצטרכו לשכור חברת סליקה לצורך זה. כדי להציע תשלום בפייפאל תצטרכו לפתוח חשבון פייפאל ולקשר אותו לחשבון הבנק שלכם וכן להוסיף כרטיס אשראי לאימות, ולחבר את החנות הוירטואלית שלכם לפייפאל.
  • קביעות שיטות השילוח וניהול המשלוחים: מומלץ להציע מספר שיטות שילוח. תמיד תוכלו לבחור בין דואר רשום, שליח עד הדלת, משלוח למרכזי איסוף ועוד. אם יש באפשרותכם, מומלץ להציע משלוח חינם בקנייה מעל סכום כסף מסוים כדי להמריץ את העסק שלכם עוד יותר.

ניהול החנות ופרסומה: ניהול ההזמנות שבוצעו מהחנות, דאגה ללוגיסטיקה, מתן שירות לקוחות ועוד. בנוסף לכך, תמיד כדאי לדאוג לריענון ולעדכניות של החנות כדי למשוך לקוחות חדשים לבוא שוב. כמובן, יש לדאוג לפרסום החנות שכן פרסום זו הדרך להביא לקוחות. זאת ניתן לעשות ברשתות החברתיות, בקידום ממומן או אורגני בגוגל ועוד. חברות לקידום אתרים מתמחות בפרסום אתרי אינטרנט ובכללם חנויות וירטואליות, ומומלץ להיעזר בשירותן לצורך זה.

להקמת חנות אינטרנטית מקצועית השאירו פרטים: