בניית חנות וירטואלית

בעידן הדיגיטלי יותר ויותר עסקאות עוברות לאינטרנט, ובהתאמה בעלי עסקים מרחיבים את נתיבי המכירה שלהם לפלטפורמה זו. כמובן, מכירות פרונטליות וטלפוניות עוד מתקיימות ולא נראה שילכו לשום מקום בקרוב, אך עסקים רציניים מענפים שונים כבר לא יכולים להרשות לעצמם להסתמך על פלטפורמות מסורתיות בלבד. מסיבה זו, בעלי עסקים רבים מפנים משאבים לטובת בניית חנות וירטואלית שכיום כבר כמעט מהוות ברירת מחדל בענפים שונים.

החלטת לבנות וירטואלית?

אם אתם מעוניינים לפתוח חנות וירטואלית עבור העסק שלכם ואתם לא יודעים היכן להתחיל, וודאי תשמחו לדעת שישנן חברות לקידום אתרים כגון InterBuzz שקיימות בדיוק למטרה זו ויסייעו לכם לבנות חנות וירטואלית ולהרחיב את אפיקי ההכנסה שלכם.

חנות וירטואלית שמתאימה למספר ערוצי שיווק:

מה זה בדיוק חנות וירטואלית?

חנות וירטואלית היא חנות המתקיימת במרחב הוירטואלי – האינטרנט. דברים שקיימים בחנויות פיזיות קיימים גם בה, רק באופן וירטואלי: בחנות פיזית מסתובבים בין המדפים ובחנות וירטואלית מדפדפים בין העמודים; בחנות פיזית מכניסים את המוצרים לעגלת קניות ובסוף ניגשים לקופה לשלם, ובחנות וירטואלית מכניסים (באופן ממוחשב כמובן) את המוצרים לסל קניות, ומבצעים את העסקה בעמוד הקופה. 

לאחר שהלקוח בחר דרכי משלוח (או איסוף) ושילם, אתם כעסק מנהלים את ההזמנה. יש לבדוק בכל הזמנה מה המוצר שהוזמן ומהי שיטת המשלוח שבחר – בהתאם לשיטות המשלוח שאתם מציעים. כאשר אתם שולחים ללקוח את המוצר, בין אם בדואר ובין אם בשירות משלוחים פרטי, אתם מקבלים מספר מעקב ומתעדכנים במצב החבילה – ומעדכנים את הלקוח לפי הצורך.

מהן הפלטפורמות הפופולאריות לבניית חנות וירטואלית?

אין מחיר קבוע לבניית חנות וירטואלית. המחיר תלוי במגוון משתנים, ואלה תלויים קודם כל בפלטפורמה שתבחרו באמצעותה לבנות את החנות הוירטואלית שלכם. שתי הפלטפורמות העיקריות הן פלטפורמת חנות בקוד פתוח, ופלטפורמת חנות בקוד סגור.

בניית חנות עם פלטפורמה נכונה:

חנות בקוד פתוח

"קוד פתוח" זה למעשה תוכנה חופשית הנגישה לכולם ונתמכת על ידי מתכנתים ממקומות שונים בעולם. לחנות בקוד פתוח ישנם מספר יתרונות מרכזיים:

  • הבעלות על החנות: החנות שייכת לכם ורק לכם, ולא לחברה שפיתחה אותה. במידה ואתם מעוניינים להחליף חברה תוכלו לעשות זאת.
  • גמישות רחבה: קוד פתוח מאפשר גמישות רבה בפיתוח האתר ועיצובו, וכך תוכלו לבנות חנות ייחודית המתאימה לשפה עיצובית משלכם ושאולי תהיה עקבית ומותאמת ללוגו העסק ועיצוב החנות הפיזית שלכם.
  • עדכונים ותוספים:  בקוד פתוח תמיד קיימים תוספים זמינים במחירים נמוכים, וכן תמיד יוצאים עדכונים חדשים המאפשרים לכם לשפר את החנות.
  • תמיכה ומידע בשפות שונות: באינטרנט קיים מידע רב על חנויות וירטואליות בקוד פתוח בשפות רבות, כך שתמיד תוכלו למצוא מדריכים שמתאימים לכם.

לעומת היתרונות, לחנות וירטואלית בקוד פתוח ישנו חסרון אחד והוא שישנם ים של בעלי מקצוע, אך הרבה מהם לא מקצועיים וקשה לבצע בקרת איכות. אין תעודות רשמיות בנושא, ורבים שעוסקים במקצוע חובבנים.

אם אתם מעוניינים להקים חנות תבניתית, העלויות ינועו בין 9,000 ל-15,000 ש"ח, ואם תעדיפו חנות בהקמה אישית העלויות רבות יותר ומתחילות מ-20,000 ש"ח. כל זאת בנוסף לעלות אחסון חודשית התלויה בשרת ועומדת על עשרות עד מאות שקלים.

חנות בקוד סגור

למעשה זוהי חנות שפותחה על ידי חברה, ממנה אתם משכירים את החנות. משמעותו של המונח "קוד סגור" הוא שהגישה אליו מוגבלת או סגורה, ולא ניתן לבצע שינויים משמעותיים במבנה החנות. עם זאת, פלטפורמות כמו Shopify מספקות תוספים מתקדמים המאפשרים לכם להרחיב ולפתח את החנות שלכם.

היתרון המרכזי של חנות בקוד סגור הוא שתוכלו להקים אותה במהירות – לעיתים אפילו במספר דקות. ההליך פשוט ולא מסובך.

לעומת זאת, החיסרון המרכזי הוא שהחנות לא ממש שלכם. אתם לא יכולים לבצע שינויים נרחבים בחנות, ובניגוד לקוד פתוח לא תוכלו לעבור חברה ולקחת איתכם את החנות. בנוסף, אתם תלויים בחברה שפיתחה את החנות כך שאם היא פושטת רגל החנות "הלכה" ותצטרכו להתחיל מחדש. 

בנוסף, תוספי ההרחבה הזמינים היחידים הם אלה שנמצאים במערכת, וכדי להרחיב לפיצ'רים נוספים תצטרכו לשלם תשלום חודשי. כמו כן, חברות מסוימות עשויות לגבות ממכם עמלות על מכירות. 

העלויות בהקמת חנות בקוד סגור תלויות באם אתם מקימים אותה לבד או שספק חיצוני מקים את החנות עבורכם. אם אתם מקימים את החנות לבד, תשלמו תשלום חודשי שמתחיל בכ-150 ש"ח. אם ספק חיצוני מקים עבורכם את החנות, העלות נעה בין 5,000 ש"ח לחנות תבניתית עד כ-16,000 ש"ח לחנות מותאמת אישית.

להקמת חנות אינטרנטית מקצועית השאירו פרטים: