חנות וירטואלית

בעידן שבו הדיגיטל חוגג וממריא למעלה בכל יום מחדש עם עוד פיתוחים טכנולוגיים, שדרוגים עדכניים בענף ההיי – טק, התעשייה הצבאית בעיקר ושאר התעשיות שרוכשים חלקים ומערכות טכנולוגיות מהתחום. בכל מה שמתייחס למערכות שבונות שוק פרטי משלך או בשפה הפשוטה חנות וירטואלית – חנות שנמצאת ברחבי המדיה באינטרנט, אם זה במנוע החיפוש ל גוגל ואם זה ברשתות החברתיות כגון WhatsApp וכדומה. לאחר שלבי הקמת החנות ותשתיות המכירה של המוצרים או השירות מגיע שלב הכנסת המוצרים או השירותים שאנו רוצים להציע – אל תוך החנות. החנות האינטרנטית כיום מחיליפה את החנות הפיזית שנמצאים בקניונים ומרכזי מסחר כאלה ואחרים. החנות האינטרנטית הגדולה בעולם כיום נקראת Amazon ובראשה עומד האיש הכי עשיר כיום בעולם – ג'ף בזוס. 

חנות וירטואלית למסחר - לאן מובילות פני השוק?

השוק הקיים מלא ביוזמות ורעיונות מדהימים שאם לומר את האמת – בסופו של יום, הם "פורעים את השטרות". חנות וירטואלי למסחר הפך להיות מוצר, פלטפורמה, טרנד ייחודי ולפי מה שנראה לכולנו הוא לא הגיע אלינו לזמן מוגבל, נהפוכו,  יש סיכוי גדול שפני השוק והמסחר בקנה מידה עולמי יישתנה עם הזמן, ואולי האחוזים יתהפכו לטובת האינטרנט מבחינת כמות רכישות. נכון להיום יש זירות מסחר גדולות ומגוונות ובשלישיה הראשונה נמצאים סין, ארה"ב, ובריטניה.

האם סוג המוצר משפיע על פני השוק בו אנחנו פועלים?

יש אין ספור מוצרים שנמכרים במדיה בזירות הגדולות, כמו אתרי מסחר או הרשתות החברתיות. כמו בכל תחום יש מגוון רחב של מוצרים שיש עליהם ביקוש גבוהה, הרבה יותר סחירים ונמכרים ללא קושי, אך מנגד, המחיר שלהם גבוהה ובדרך כלל הרווחים קטנים יותר פר מוצר, בהשוואה לרכישת כמויות גבוהות במוצר שהביקוש עליו נמוך יותר. החנות הוירטואלית תורמת לא מעט לאיכות המוצר בכך שעם שימוש נכון בטכניקות עיצוב נכונות, ניתן להשאיר רושם חיובי ברמת החוויית משתמש אצל המבקרים שלנו בחנות וירטואלית, וכך נוכל ליצור הזדמנות שאולי יבקרו אותנו שוב ושוב, אין ספק שה"עין גם קונה". 

נכון לזמן היום, לא כל מוצר שניתן למצוא בשוק,כדאית למסחר באינטרנט ברמה הכלכלית. בהחלט קיימים מוצרים מתחום הרכב למשל, או נישות מסויימות בתחום המזון ועוד מספר דוגמאות שעדיף לשקול היטב לפני שנגשים אל קופת ההשקעה ועושים את הצעד הראשון לעבר הקמת חנות וירטואלית. עם הזמן אנו לומדים שבתחילת דרכו של כל פריט היה כמעט זהה במאפיינים שהוצגו לראשונה, חוסר תפעול נכון של המערכת גרם לאי אמון בקרב הלקוחות ומסלול ההמראה על עבר הרווחים התעכב או לא התקיים כלל. כל מוצר, כולל הביגוד ואקססוריס, אם היה מדובר במותג על, היה ניתן להעלות אותו למסחר באינטרנט, אחרת השלבים הראשונים בהנעת מנוע המכירתי של האתר קשים ליישום, וכל זה רק על מנת שיתבצע רכישה דרך האתר עם משלוח לבית הלקוח. 

חברות מזון ענק הבינו כבר מזמן - הדרך ללקוח באמצעות הסמארטפון הרבה יותר יעילה:

בישראל, רוב חברות המזון כיום פתחו ערוץ מסחרי דרך האינטרנט, חברות הענק כגון "רמי לוי", "שופרסל" וכדומה מנהלים כ2000 מכירות בממוצע ליום בכל סניף שיש להם כיום בארץ וכל זה מחנות וירטואלית שניתן לגשת אליה בכל עת ומכל מקום שיש בו אינטרנט כמובן. לאחר הרכישה של המוצר דרך המובייל או המחשב האישי, ניתן לבקש שיעשו משלוח עד הבית או איסוף עצמי בסניף הקרוב לבית הלקוח. שיטת המכירה הזאת קיימת כבר לא מעט זמן, להגיד שזה פרץ והצליח על ההתחלה? ממש לא, גם לנישה הזאת של רשתות המזון הגדולות לקח זמן עד שהצליחו להגיע לטראפיק וכמות לקוחות שמזמינים דרך האתר בצורה שאפשר לתת לה התייחסות רצינית וכדאית בהיבט הכלכלי. חשוב לציין שהתחרות קיימת בכל תחום ובכל נישה, בין אם זה קידום אורגני ל – חנות וירטואלית שהקמנו או בין אם הפרסום נעשה בשיטת PPC בלבד.

חנות וירטואלית ומניבה 🙂